Inilah Seajaib-ajaib Manusia di Zaman ini

Allah SWT telah mentakdirkan Abuya dapat jadi pemimpin sebuah jemaah Islam yang begitu besar pengaruhnya di dalam dan luar negara.

Hari ini di waktu pemimpin-pemimpin Islam lain di Malaysia sudah dilupakan orang, Abuya dengan jemaahnya sedang mendapat perhatian istimewa dari dalam dan luar negara, oleh rakyat dan penguasa-penguasa negara.

Keupayaan yang ditunjukkan Abuya dalam kepimpinannya ini melayakkan beliau digelar mujaddid hingga ramai pemimpin Islam iri hati. Kemampuan memperjuangkan Imam Mahdi menjadikan beliau layak disebut Al Fata At Tamimi sebab menurut Hadis, orang yang benar-benar kenal Imam Mahdi itu ialah Al Fata At Tamimi. Seorang yang perjuangkan Imam Mahdi tapi tidak kenal dengannya maka dia bukan Al Fata At Tamimi. Seterusnya, berubahnya dunia mengikut apa yang diberitakannya, memungkinkan beliau disebut Sohibuz Zaman. Lalu jadilah beliau, raja Akhirat (membawa manusia kepada Akhirat) ini, seajaib-ajaib ciptaan Tuhan di zamannya.

Berikut ialah senarai ciri-ciri ajaib yang Allah pamerkan pada dirinya yang saya sudah kenal pasti. Yang mana semua ciri-ciri ini adalah berpunca daripada ilham yang Allah berikan padanya. Mindanya adalah sebesar-besar keajaiban yang berlaku pada dirinya. Minda-mindanya yang menjadi panduan kepada Abuya untuk jadi begini. Kata Abuya, setiap mujaddid dimonitor oleh Rasulullah sejak dalam kandungan lagi. Putera Bani Tamim paling rapat dengan Rasulullah dibanding mujaddid-mujaddid lain. Selain itu:
Allah SWT telah mentakdirkan Abuya dapat jadi pemimpin sebuah jemaah Islam yang begitu besar pengaruhnya di dalam dan luar negara.

Hari ini di waktu pemimpin-pemimpin Islam lain di Malaysia sudah dilupakan orang, Abuya dengan jemaahnya sedang mendapat perhatian istimewa dari dalam dan luar negara, oleh rakyat dan penguasa-penguasa negara.

Keupayaan yang ditunjukkan Abuya dalam kepimpinannya ini melayakkan beliau digelar mujaddid hingga ramai pemimpin Islam iri hati. Kemampuan memperjuangkan Imam Mahdi menjadikan beliau layak disebut Al Fata At Tamimi sebab menurut Hadis, orang yang benar-benar kenal Imam Mahdi itu ialah Al Fata At Tamimi. Seorang yang perjuangkan Imam Mahdi tapi tidak kenal dengannya maka dia bukan Al Fata At Tamimi. Seterusnya, berubahnya dunia mengikut apa yang diberitakannya, memungkinkan beliau disebut Sohibuz Zaman. Lalu jadilah beliau, raja Akhirat (membawa manusia kepada Akhirat) ini, seajaib-ajaib ciptaan Tuhan di zamannya.

Berikut ialah senarai cici-ciri ajaib yang Allah pamerkan pada dirinya yang saya sudah kenal pasti. Yang mana semua ciri-ciri ini adalah berpunca daripada ilham yang Allah berikan padanya. Mindanya adalah sebesar-besar keajaiban yang berlaku pada dirinya. Minda-mindanya yang menjadi panduan kepada Abuya untuk jadi begini. Kata Abuya, setiap mujaddid dimonitor oleh Rasulullah sejak dalam kandungan lagi. Putera Bani Tamim paling rapat dengan Rasulullah dibanding mujaddid-mujaddid lain. Selain itu:

Abuya adalah suami contoh dan bapa poligami.

Abuya ialah ayah dan datuk contoh.

Abuya adalah guru dan pensyarah yang menguasai serta memperjuangkan bidang ilmu sufi dan perjuangan Islam yang praktikal.

Abuya ialah penulis buku, sajak dan madah yang sangat produktif.

Abuya melahirkan anak-anak murid yang mampu menjadi abid dan pejuang kemajuan dunia Akhirat.

Abuya kembalikan orang yang terlanjur, ke jalan Tuhan.


Abuya adalah pencetus jemaah Islam, bertaraf antarabangsa.

Abuya adalah pencetus pertama perniagaan Islam di kalangan orang Melayu yang tidak bersandar dengan bank.

Abuya satu-satunya penggerak kegiatan dakwah Islamiah secara kasih sayang yang berkesan, di celah-celah orang lain yang perjuangkan Islam secara militan dan politik.

Abuya pendidik yang dapat selamatkan banyak keluargakeluarga yang bermasalah secara nasihat dan pendidikan.

Abuya mengangkat wanita-wanita menjadi pejuang dan praktikkan Islam yang tidak melanggar syariat Islam serta maruah dan nilai-nilai kewanitaan.

Abuya membuatkan isteri-isteri menjadi taat, hormat dan mampu meletakkan suami sebagai pemimpin dalam rumah tangga.

Abuya dapat buatkan orang Melayu sembahyang di awal waktu.

Abuya merupakan tokoh utama yang mencetuskan budaya menutup aurat di kalangan wanita-wanita di Malaysia, Indonesia dan seterusnya Asia.

Abuya memampukan kaum lelaki keluar rumah dengan memakai tutup kepala. Sebab dalam Islam, lelaki yang tidak menutup kepala dianggap fasik.
Abuya kekalkan memakai serban dan ridak serta berjanggut.

Abuya mencetuskan hiburan Islam yang tidak melalaikan bahkan menginsafkan.

Abuya kembalikan keyakinan kepada Hari Hisab, Padang Mahsyar dan manusia bersiap-siap untuk menghadapinya.

Abuya hidupkan semula sembahyang jemaah secara istiqamah.

Abuya amalkan gaya hidup bersama, rasa bersama, berkhidmat, tolong-menolong dan berpakat dalam jemaah.

Abuya buatkan orang yakin dengan Imam Mahdi. Di kalangan orang Melayu yang pernah mendengar tentang Imam Mahdi sewaktu mereka kecil, tapi sudah lupa dan keliru, maka Abuya dapat hidupkan semula keyakinan itu.

Abuya dapat jadikan pengikutnya selalu rasa berdosa.


Abuya mendidik orang rasa takut dan cintakan Tuhan.

Abuya berjaya tanamkan rasa bersalah dengan Tuhan bila selesai sembahyang atau selesai membuat lain-lain ibadah dan pekerjaan.

Abuya buatkan pengikut rasa rendah diri dan sanggup meminta maaf dan memberi maaf.

Abuya jadikan orang-orangnya saling mendoakan.

Abuya mampu memproses wanita-wanita bermadu jadi sabar, redha dan sanggup berlebih kurang dan berkasih sayang sesama mereka.

Abuya lahirkan pejuang-pejuang yang buat kedai dan buka projek, tidak berhutang tapi bermodalkan taqwa.

Abuya hidupkan istilah-istilah baru dalam dunia perjuangan Islam seperti mahmudah, mazmumah, mujahadah, istiqamah, jemaah, wirid, tebusan dosa, baiki diri, bermodalkan Tuhan, Zikir Agung, kuat jiwa, pemimpin berwatak rasul dan nabi, perjuangan yang dijanjikan dan lain-lain.

Abuya lahirkan anak-anaknya dan anak-anak jemaahnya yang sedari kecil sudah diproses oleh alam perjuangan, roh tauhid dan perlaksanaan syariat Allah. Kalau orang lain, tokoh-tokoh pejuangnya, biasanya anak-anak dan isterinya pun tidak ikut perjuangannya.

Abuya kembalikan sistem pergaulan yang terbatas antara lelaki dan wanita. Bergaul tapi sempadannya jelas selamat dari maksiat.

Abuya wujudkan dalam jemaahnya golongan artis, pelakon, penari, pengarah filem/pentas, ahli-ahli kamera dan PA system, pemain muzik dan krew-krewnya, tapi gaya hidup mereka semuanya mengikut syariat.

Abuya mendidik orangnya boleh bangun sembahyang ma-lam dan menangisi dosa, menghina diri untuk membuang sifat-sifat jahat seperti hasad, pemarah, sombong, kedekut dan lain-lain.

Abuya bina jiwa patriotik dan pengorbanan habis-habisan ke dalam diri dan pengikutnya supaya terbangun sebuah perjuangan yang berwibawa, bukan berdasarkan semangat Melayu tapi semangat Islam.

Abuya berjaya bina insaniah orang-orangnya agar mampu hidup dengan tidak mengutamakan wang, hanya kerana mempunyai Tuhan.

Abuya hasilkan anak-anak didik yang merealisasikan hidup yang utamakan Akhirat daripada dunia.

Abuya mampu menukar wanita-wanitanya daripada takutkan poligami kepada sanggup berpoligami bahkan semua anak perempuannya pun berpoligami.

Abuya lahirkan anak-anak hasil poligami saling menyayangi sesama mereka dan saling menghormati ibu tiri mereka.

Abuya berjaya meyakinkan orang-orang Melayu yang merupakan majoriti pengikutnya bahawa hidup berdikari itu lebih berjaya dan mulia daripada makan gaji.
Abuya bebaskan orang yang sudah tidak pedulikan agama lalu dibawa kembali menjadi orang yang benar-benar beragama.

Abuya bersihkan fahaman-fahaman sekular mengenai Islam pada satu kefahaman yang berteraskan Tuhan.

Abuya cabut dari roh pengikutnya kekotoran keyakinan bahawa ajaran tanpa mazhab itu yang utama. Lalu Abuya isikan roh-roh itu dengan ajaran-ajaran bermazhab, yang menjadikan roh-roh itu berfungsi dan aktif semula. Ajaran Wahabi telah membunuh roh Islam dan roh tauhid.

Abuya selamatkan orang-orangnya dari pengaruh Syiah. Abuya bela para Sahabat di depan pengikutnya. Sehingga Sahabat-Sahabat Nabi dan keluarga Rasul itu ditakhtakan begitu tinggi dan mulia dalam fikiran dan perasaan ahli jemaahnya. Semua prejudis tentang mereka dipadamkan oleh Abuya.

Abuya menyatakan Allah tidak mungkin dapat dilupakan walaupun sesaat dan Abuya pun praktikkan lalu melatih anak-anak murid supaya dapat juga melakukannya.

Abuya mengajarkan sembahyang itu agung dan mampu membina peribadi yang agung. Lalu Abuya pimpin pengikut secara rohiyah, agar memahami apa yang dimaksudkan dalam sembahyang-sembahyang mereka, hingga sudah ada murid-muridnya yang berubah daripada peribadi asal.

Abuya pun perkenalkan Zikir/Wirid Agung yang mampu melahirkan etnik Ikhwan atau Asoib. Lalu Abuya kursuskan murid-muridnya secara teori, praktikal dan latihan tubi. Dan peperiksaan lahir dan ujian batiniah atau rohiyah dengan segala bentuk assignment untuk lepaskan seorang demi seorang dari alam Melayu yang mundur dan bermasalah kepada Melayu yang bertaqwa dan berjuang dengan bantuan Allah. Melayu begini kata Abuya akan mampu selamatkan dan seimbangkan dunia Akhirat serta menyelamatkan Masjidil Aqsa.

Abuya merubah seseorang yang sudah biadab dengan ibu bapa kepada kembali berbakti, berkhidmat penuh hormat dan memuliakan ibu bapa.

Abuya berjaya bentukkan seorang ibu yang bengis dengan anak-anak kepada ibu yang mampu bersabar dan tahu memberi kasih sayang kepada anak-anak yang mengharapkan itu semua.

Abuya menyelamatkan remaja-remaja yang sudah liar dengan rokok, teman wanita, pakaian menjolok mata, tidak hormat guru dan ibu bapa, yang sudah berjinak dengan dadah, arak dan semua gaya hidup syaitan yang merosakkan dengan cara menanamkan ke hati mereka kepercayaan kepada Tuhan.

Abuya luruskan semula sistem kepercayaan dan perasaan dalam diri manusia yang sudah bengkok. Manusia sudah berfikir, sudah percaya dan sudah berperasaan dengan sesuatu yang sepatutnya tidak. Manusia sudah merasa dunia cukup indah, sudah berfikir dunia segalanya dan sudah percaya bahawa dunialah kebahagiaan. Lalu Abuya betulkan penglihatan hati mereka itu agar melihat Tuhan adalah segalanya dan hidup untuk Tuhan adalah kebahagian. Maka manusia pun praktikkan dan terbukti bahawa sistem diri yang demikianlah yang sebenarnya benar.

Abuya mempunyai hampir 1000 orang motivator di peringkat kanak-kanak, remaja dan dewasa yang menjadi penyambung lidah dan mindanya kepada manusia.

Abuya mempunyai cucu yang ramai, tidak semua namanama cucu dapat diingatkannya, tetapi pelik semua cucunya sangat sayang dan hormat kepadanya. Sebab Abuya mendidik manusia dengan fikiran dan roh. Maksudnya dengan meminta Allah lakukan perhubungan hati antara Abuya dan cucu-cucunya, maka kuasa Allah-lah yang membuatkan cucu-cucu begitu hormat dan sayang dengan beliau.

Abuya mengkategorikan manusia kepada dua iaitu orang akal dan orang roh. Ahli-ahli falsafah itu ialah ketua orang akal. Para nabi dan para rasul ialah ketua orang roh. Abuya sangat perjuangkan agar manusia dijadikan orang roh. Kerana katanya orang akal tidak selamat di Akhirat.

Abuya adalah contoh orang roh. Dia mempunyai roh yang sangat aktif terutama kalau fizikalnya tidak mampu aktif sama ada kerana terkurung atau sakit. Bukti rohnya aktif dapat dilihat dari hasil perjuangannya. Di waktu dia di luar negara, tidak dapat balik, tidak boleh jumpa jemaah, namun jemaahnya terus berkembang. Di waktu dalam tahanan, jemaah dihancurkan, tapi akhirnya jemaahnya dapat diselamatkan dan hidup semula. Kepada semua musuh-musuhnya, dia memenangi semuanya sekalipun di peringkat negara. Di waktu sakitnya, jemaah melonjaklonjak popularitinya!

Abuya seorang abid. Terserlah watak abidnya itu bilamana beliau mampu istiqamah dalam hal sembahyang tepat di atas waktu dan berjemaah setiap waktu sepanjang umurnya. Juga sembahyang malam yang tidak pernah ditinggalkan.

Abuya seorang ulama yang benar-benar takut dengan Tuhan. Dia sanggup memulaukan semua sistem hidup sekular seperti politik, sosial, ekonomi, kebudayaan, perubatan, pentadbiran, pendidikan dan lain-lain dengan membangunkan sistem hidup Islam dalam jemaahnya. Untuk itu di terpaksa berhadapan dengan kemarahan kerajaan. Namun demi Tuhan dia rela mengambil risiko apa pun asalkan hak Tuhan tidak dipinggirkan dan azab Tuhan dapat dihindarkan.

Abuya sangat dimusuhi oleh golongan ulama rasmi. Dan beliau pun tidak setuju dengan golongan itu. Ulama-ulama rasmi itu mengatakannya sesat, wali syaitan, jahil dan sebagainya, namun ajaib kerana pengaruh Abuya makin besar dan perjuangannya makin diterima di dalam dan di luar negara.

Abuya lidahnya masin. Perjuangannya diberkati. Apa yang dicakapnya, diikut orang. Apa yang dibuat diterima orang. Sebab itu dia disegani kawan dan lawan. Halangan dapat dilepasi dengan selamat. Rahsianya ialah Abuya sertakan unsur rohaniah dalam perjuangannya, bukan akal sematamata. Allah dan alam ghaib ikut campur tangan. Jadi dia boleh tawan fikiran, fizikal dan hati manusia.

Abuya dapat buatkan pengikut-pengikutnya merasai tidak selamat, tidak layak dan tidak berbuat apa-apa. Walaupun mereka sudah berjuang dan berkorban habis-habisan. Sebab hanya Allah yang selamat, yang layak dan yang berbuat.

Abuya bahkan berjaya lahirkan hasil didikannya golongan pejuang Islam yang merasa tidak selamat dari api Neraka. Mereka mampu menangis setiap lepas sembahyang kerana takut azab Neraka.

Abuya lahirkan juga anak-anak murid yang dapat jadi doktor-doktor dan tabib-tabib yang boleh merawat sakitsakit biasa dan sakit-sakit luar biasa yang doktor-doktor biasa pun tidak mampu merawatnya.

Abuya lahirkan juga di atas landasan perjuangannya ini anak-anak murid yang dapat jadi usahawan-usahawan yang begitu berjaya. Bersaing dengan korporat-korporat yang lahir dari sistem sekular ini.

Abuya sendiri di waktu sakitnya dapat mencapai bermacam-macam kejayaan baru dalam diri dan di dalam perjuangannya. Rasa hatinya dapat mengesan seseorang itu
dengan lebih tepat. Ilmu dan ideanya lebih tajam. Strategi perjuangannya lebih global. Musuh-musuhnya kalah dan menyesali diri. Orang makin ramai datang memberi sokongan dari berbagai-bagai golongan. Kerajaan makin beri laluan.

Abuya lahirkan dari sistem pendidikannya penulis-penulis buku, majalah-majalah, skrip, novel, cerpen dan lain-lain bahan bacaan bercetak yang diminati ramai, diterima di dalam dan di luar negara. Mereka jadi pengeluar, penerbit dan pengedar bahan-bahan bercetak ini sampai ke peringkat antarabangsa. Bahan-bahan yang diterbitkan itu diterjemahkan pula ke dalam berbagai bahasa untuk berbagai bangsa. Semuanya dapat dihubungkaitkan dengan Tuhan.

Abuya juga mempunyai studio-studio dengan segala peralatan audio video, multi media, PA system, yang dari situ keluar segala macam produk elektronik yang dapat menyebarkan seluruh ajarannya ke setiap pelosok dunia. Kakitangan bertugas yang mengislamkan hasil-hasil itu adalah betul-betul didikan Abuya. Kepakaran dalam bidang teknologi ini memang diambil dari sistem biasa, namun mereka jadi lebih pakar dalam penghasilan kerana mendapat keberkatan dari Allah, di atas mengusahakan sistem taqwa oleh Abuya.

Abuya terkenal sebagai individu pengeluar mi, cili sos, kicap, tauhu dari kilang Islam sendiri. Bukanlah Abuya yang buat tapi hasil didikan, pimpinan, arahan dan tunjuk ajar beliaulah, orang-orang Islam itu dapat keupayaan dan kekuatan untuk melakukannya. Setelah dihancurkan semua itu, kini Abuya sedang mampu membangunkannya semula.
Abuya bercakap tentang masa depan Melayu begitu hebat sekali. Tiada pemimpin yang membawa wawasan sebesar itu. Katanya Melayu akan jadi macam bangsa Arab dulu. Melayu akan jadi empayar menggantikan empayar Barat yang sedang jatuh. Melayu akan menang dengan Amerika dan Yahudi, dapat menyelamatkan Tanah Arab, menawan Palestin dan kembalikan Masjidil Aqsa. Melayu juga akan dapat peluang menjaga Haramain.

Abuya miskinkan dirinya dan keluarganya demi mengkayakan jemaahnya. Tapi mereka kaya menumpang kekayaan Tuhan. Setiap keperluan Allah akan takdirkan dapat dipenuh yang mana untuk itu mereka kena usahakan taqwa dengan membaiki diri. Orang kata Abuya kaya. Ya, sejenis kekayaan yang belum pernah ditemui orang zaman ini. Jemaah kaya, individu-individunya miskin. Tujuannya supaya menang di dunia dan selamat di Hari Hisab di Akhirat nanti.

Abuya mempunyai peribadi yang mana ujian dan nikmat diterimanya sama. Kedua-duanya dari Allah. Kedua-duanya tidak mengubah peribadinya. Dengan pencapaian yang diusahakan ini. Abuya memang mempunyai peribadi lain dari yang lain.

Abuya mendoakan musuh-musuhnya. Berbuat baik sekalipun kepada orang yang berbuat jahat padanya. Berusaha untuk menyelamatkan setiap orang walaupun penentangpenentangnya.

Abuya tidak menyerang orang dalam kuliahnya. Dia mahu jadikan ilmunya menginsafkan semua pendengar. Sejahat mana pun orang di dalam majlisnya, tidak dihina. Setiap orang diberi peluang mendapat didikan dan pimpinan serta kasih sayang. Sebab itu musuh-musuhnya pun sebenarnya hormat padanya.

Abuya tidak menjawab fitnah dan tidak diserangnya orang yang memfitnah. Dia menanganinya dengan membaiki diri. Nanti Allah akan membelanya dan memang Allah pun membelanya.

Abuya tidak manjakan dan tidak mewahkan anak-anak. Kedua-duanya merosakkan kata Abuya. Jadi anak-anaknya hidup seperti anak-anak orang miskin, anak yatim dan diasramakan mereka. Anak-anaknya diberikan kekayaan
maknawi untuk akhirnya mereka semua dapatkan Tuhan. Tuhan adalah segala-galanya.

Abuya lahirkan remaja-remaja yang dapat dunia dan dapat Akhirat dari sekolah dan pusat latihannya. Mereka mengaji, sembahyang, zikir wirid dengan sebaik-baiknya tapi mereka juga dilatih kerja segigih-gigihnya. Akhirnya mereka jadi korporat yang bertaqwa.

Abuya dapat hidupkan tanah-tanah terbiar di waktu orang Melayu tidak tahu bagaimana hendak usahakan tanah-tanah mereka. Anak-anak murid Abuya, hasil diberi Tuhan, bermodalkan taqwa, tanpa meminjam dan berhutang, mereka mampu bangunkan semula pertanian di tanah-tanah terbiar.

Abuya juga hidupkan kolam-kolam ikan terbiar. Kolamkolam ikan kepunyaan orang Melayu yang ditutup kerana gagal. Abuya telah buktikan bahawa atas dasar taqwa, orang Melayu boleh bangunkan semula tanpa bantuan mana-mana pihak. Penghasilan ini sampai mengejutkan pihak Mada dan agensi kerajaan yang lain.

Abuya juga selamatkan kompleks penternakan dan penyembelihan lembu yang terbengkalai. Sistem didikan Abuya terbukti mampu gerakkan semula semangat Melayu. Bukan dengan bermodalkan duit, Abuya membangun. Duit datang kalau ada iman dan taqwa. Allah akan rezekikan. Itulah dasar Abuya dan terbukti sekarang bilamana di atas projek terbengkalai Abuya sudah memiliki penternakan kambing, lembu dan kerbau. Anak-anak murid Abuya yang taat mengusahakan baiki diri dengan sendiri jadi pandai di dalam semua aktiviti-aktiviti itu. Tanpa berkursus di mana-mana. Bahkan orang datang berkursus ke tempat mereka.

Abuya sangat sabar dan sangat tawadhuk. Dia sanggup memberi didikan dan kasih sayang kepada orang yang bersalah sekian lamanya. Dia tidak gopoh-gapah menghukum. Namun sesudah habis tempohnya Abuya akan jadi cukup tegas dalam menghukumnya.

Abuya sangat kenal dan cintakan Allah. Hidupnya dihabiskan untuk perjuangkan Tuhan, cinta agungnya. Percakapan, tulisan dan tindakannya tentang Tuhan sangatlah mendalam dan jauh dari jangkauan akal.

Di antara kata-katanya: “Kita berdua cinta-mencintai biarlah kekal abadi wahai Tuhan.” Kata Abuya lagi, “Tak mungkin aku dapat melupai-Mu Tuhan.”
Anak-anak muridnya semua diarahkan pergi ke seluruh dunia untuk promosikan Tuhan.
Abuya tidak berhutang. Jemaahnya pun tidak dibenarkan berhutang. Sesiapa yang masih berhutang dianggap gagal. Selesaikan hutang menurut Abuya ialah dengan cara baiki diri.

Abuya anggap sakit ialah penghapusan dosa. Sakit ialah kasih sayang Tuhan. Oleh itu Abuya cukup tenang dengan sakit. Dalam sakitnya dia tetap menulis dan buat kerja perjuangan.

Abuya pernah banyak kali selesaikan krisis dan pergaduhan dalam rumah tangga, dalam parti, dalam jemaah dan majlis-majlis yang melibatkan berbagai golongan seperti Keadilan, UMNO, PAS, DAP. Mereka boleh berdamai sekejap di depan Abuya dan sama-sama mendengar pandangan Abuya dalam berbagai hal.

Abuya pernah didatangi pembesar Indonesia seperti Gus Dur dan beberapa orang jeneral, wakil istana Thailand, menteri Jordan dan wakil-wakil masyarakat dari kalangan orang politik, pegawai kerajaan, korporat, badan Islam, artis dan bintang filem, pensyarah, pendakwah, penulis buku, orang bukan Islam dan lain-lain golongan lagi.

Abuya diziarahi oleh semua golongan manusia sama ada dari dalam dan luar negara. Abuya menerima tetamu tidak putus-putus walaupun ketika dalam ISA dari kalangan bangsa Arab, Eropah, Australia, Amerika, China, Thailand, Singapura, Indonesia, Uzbekistan, India, Pakistan, Brunei dan Malaysia sendiri.

Abuya berpengalaman mengislamkan ramai orang bukan Islam. Bermula di Sabah dan Sarawak. Kemudian ke Thailand, China, Filipina dan Uzbekistan.

Abuya dapat jadikan keluarganya tapak perjuangan bilamana semua isteri dan anak-anaknya menjadi orang penting dalam perjuangannya. Hal ini jarang berlaku kepada pemimpin-pemimpin perjuangan Islam.

Abuya sendiri sebenarnya seorang yang boleh bernasyid dengan suara serak-serak basah yang lunak sekali. Dulu beliau memang seorang qari Quran. Tidak hairan ramai anak-anaknya mempunyai suara-suara yang berbagai jenis sedapnya.

Abuya telah mampu menyelamatkan sebuah syarikat bas yang sudah bankrap. Regal Travel, kini akhirnya menjadi milik Syarikat Rufaqa’.

Abuya direzekikan keupayaan untuk menukar pusat kegiatannya dari sebuah kampung setinggan di Sungai Penchala ke sebuah bandar yang moden. Celebration Mall adalah nama tempat di mana berpusatnya kompleks perniagaan dan pendidikan Abuya sekarang. Ia terletak di sebuah bandar baru di Selangor bernama Bandar Country Homes. Semua ini berlaku hasil program pembubaran Darul Arqam oleh kerajaan pada tahun 1994. ISA digunakan kepada Abuya, untuk membuatkan jemaahnya jauh lebih berwibawa.

Abuya disihirkan dari berbagai-bagai penjuru. Begitu juga keluarga dan jemaahnya. Dengan sihir itu sepatutnya orang-orangnya boleh mati, gila, lumpuh, bodoh dan lain-lain. Tapi masya-Allah, orang-orang Abuya sendiri tidak dapat dihancurkan dengan sihir.

Abuya tiada rumah peribadi. Tapi rumah-rumah tetamu jemaah dipersiapkan kepadanya terdapat di seluruh negara. Untuk bergerak ke mana-mana, Abuya mengambil penerbangan first class.

Abuya mempunyai pengikut yang mampu memberi ketaatan seperti anak yang sayang dan taatkan ibu ayah. Hingga orang-orang yang tidak senang menganggapnya sesuatu yang negatif/taksub, walaupun mereka sendiri tahu bahawa kejayaan seseorang pemimpin ialah dapat membuatkan dirinya seperti ibu dan ayah manusia, supaya rakyat merasa mereka ada tempat berpayung dan bergantung.

Abuya diuji Tuhan, anak-anak muridnya ada yang menjadi penentang-penentangnya dan berusaha untuk dapat menandingi Abuya. Hasrat mereka hendak buat jemaah alternatif yang kononnya lebih baik dari Abuya tetapi tiada yang kesampaian. Bahkan mereka terhina kerana terpaksa hidup melarat dan penuh masalah.

Abuya kini mempunyai sebanyak 700 rangkaian. Projek atas namanya, dibuat oleh anak-anak muridnya di berbagai negara di dunia. Abuya tidak dapat melawat ke projek-projek tapi semuanya berjalan baik. Anak-anak muridnya dengan penuh taat setia menjaga, membela, mempertahan dan membesarkannya demi membalas jasa Abuya memimpin dan mendidik mereka.

Abuya mempunyai 6 orang ulama-ulama besar di dunia yang menjadi penyokong kuat kepada perjuangannya.

Abuya berjaya menarik minat pembuat-pembuat tesis untuk mengkaji rahsia perjuangan Abuya. Keunikan jemaah Abuya sangat mendapat perhatian dunia. Hal Abuya dibincangkan orang di mana-mana.

Abuya seorang mujaddid dengan segala pencapaian luar biasanya. Ramai orang suka mengatakan Abuya ialah mujaddid di kurun ini. Meskipun usaha-usaha menafikannya juga dibuat namun hari ini masih ramai yang mempercayainya.

Abuya ialah Al Fata At Tamimi (Putera Bani Tamim). Sebab utamanya ialah beliau berjaya menghidupkan nama Imam Mahdi semula.

Abuya ialah Sohibuz Zaman (pemilik zaman) sebab nampaknya zaman ini, khusus di Malaysia, tercorak oleh sentuhan Abuya. Bumi sedang bergerak mengikut apa yang dicorakkan Abuya!

Pada Abuya, sebenarnya Tuhan menganugerahkan power maknawiah yang dengan power itulah semua keajaiban itu boleh berlaku. Karamah-karamah yang berlaku kepada orang-orang Tuhan, adalah kerana power inilah dan sesiapa yang berdoa atas nama power ini, Allah akan izinkan pula kekuatan itu berlaku padanya, insyaAllah

No comments: